perjantai 25. heinäkuuta 2014

Esittelyssä treenikaveri: Janina

Ikä: 23
Asuinpaikka: Espoo
Pituus: 165cm

Harrastukset ja treenitausta:
Nuorempana tuli testailtua erilaisia lajeja, kuten tanssi, mutta se jäi varsin nopeasti huonon rytmitajuni takia. Yleisurheilua tuli testattua jopa yhden kerran seurassa, mutta seuran toiminta ei minua napannut, joten sekin jäi sitten kokeiluksi. Muuten laji kiinnostaisi minua vieläkin. Futista tykkäsin käydä myös potkimassa paljon yksin sekä kavereiden kanssa usean vuoden ajan, mutta siinäkään lajissa en mihinkään seuraan liittynyt.

16-vuotiaasta lähtien olen käynyt kuntosalilla, tosin lähes pari välivuotta tuli siitäkin touhusta vietettyä mm. raskauden takia, vaikka olisihan silloinkin voinut treenata. Tällä hetkellä olen treenannut tavoitteellisesti noin vuoden verran. Lenkillä käyn kesäisin n. 2-3 kertaa viikossa, muina vuoden aikoina hieman laiskemmin.

Tavoitteesi: Tavoitteenani on saada lisää lihasmassaa, mutta välillä olen myös pitänyt lyhyitä rasvanpolttokausia. Omaa silmääni miellyttää figure-tyylinen kropan malli. Mihinkään kisoihin en kuitenkaan treenaa, vaan ihan vain omaksi ilokseni.

Suurin saavutuksesi: Oikeastaan minulla ei ole mitään merkittävää liikunnallista saavutusta. Vuonna 2011-2012 laihdun n. 10 kiloa, mutta en ole ajatellut sitä varsinaisena saavutuksena, koska laihduin lähes huomaamattani vähentämällä vain hieman hiilareita. Painavimmillanikin painoin 65kg, joten en kovin paljon, mutta minussa se näkyi silloin pöhötyksenä.

Ruokavaliosi: Normaalisti syön perusterveellisesti n. 5 ateriaa päivässä, pitäen huolen, että saan riittävästi proteiinia tavoitteitani ajatellen. Rasvainen ruoka minulle ei ole muutamaan vuoteen enää uponnut, kuten pizzat, hampurilaiset jne. mutta herkuista jäätelö on paheeni. 




Onko sinulla mitään urheiluvammoja, jotka vaikuttavat treeniisi? Ei, olen tähän mennessä pysynyt onnekseni terveenä, pieniä revähdyksiä/venähdyksiä lukuunottamatta.

Montako kertaa viikossa treenaat ja kuinka paljon kerrallaan? Treenaan normaalisti salilla 5 kertaa viikossa + mahdollinen juoksulenkki tai vastaava. Salilla aikaa kuluu tunnista puoleentoista tuntiin. Kesällä treenaan epäsäännöllisemmin.

Millaiset ovat treenivarusteesi? Salilla ja lenkillä käytän oikeastaan samoja vaatteita, shortseja, trikoita ja toppeja, kengät vain toki erit ja salilla myös hanskat kuuluvat vakkarivarusteisiini paremman pidon takia. Vaatteissa minulle on tärkeää, että ne ovat mukavat ja hengittävät päällä, mutta mitään tiettyä merkkiä en suosi, joten niitä löytyy perusmerkeistä Adidaksesta Nikeen.

Treenimottosi? Kehitys loppuu tyytyväisyyteen

Miten tsemppaat itseäsi treenatessasi? Kuuntelen minua motivoivaa musiikkia ja viimeisillä toistoilla, kun tuntuu ettei enää jaksa, mietin kuinka hyvä fiilis tulee taas treenin jälkeen kun vääntää vielä pari toistoa ja tietää, että on kaikkensa antanut.  

Terveisesi lukijoille: Hyviä treenivuosia kaikille lukijoille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti