tiistai 12. marraskuuta 2013

Minun "ruokapäiväni"

Hellurei!
Palasin juuri salilta ja seuraavana läksyt ovat vuorossa. Ajattelin että voisin jakaa minun päivittäisen ruokarytmini jos joku miettii ruokavaliotaan ja miten syödä! 

Itse syön melko terveellisesti ja tasapainoitan ravintoaineita, jotta niitä tulisi päivittäisin syötyä suositusten mukaan. Olen valmentajani kanssa käynyt moneen otteeseen läpi ruokavaliota ja tämä on auttanut minua paljon ajatellen sitä, etten aiemmin tiennyt miten syödä terveellisesti. Mitään ihmedieettiä en noudata, sillä se on valmentajani mukaan hevonkukkua, sillä tie terveyteen on tasapainoisuus. 

Päivän aikana pitäisi syöda viisi kertaa ja sitä yritän noudattaa parhaani mukaan, mutta välillä ei ehdi syömään tai koulun ruokaa on pahaa. Ja itselläni ainakin alkaa pinna kiristyä jos en saa ruokaa :D 

Eli tässä on ruokapäiväni: 

Aamupala:
Rasvatonta Maitorahkaa sekä sokeritonta mehukeittoa
Ruisleipä
Lasi vettä

Lounas:
Arkipäivisin se on kouluruokaa + näkkileipä
Viikonloppuisin yleensä lohi- tai kanasalaatti
Ruokajuomaksi rasvatonta maitoa

Illallinen:
Kotiruokaa, esim. Kanapastaa, keittoa, lohta 
Aina n.puolet on kasviksia
Rasvatonta maitoa

Iltapala:
Rasvatonta maitorahkaa ja sokeritonta mehukeittoa
Ruisleipä

Välipalat:
Päivän aikana syön pariin otteeseen pieniä välkkäreitä. Yleensä välkkäri on 3 riisikakkua tai sitten erilaisia hedelmiä.

Ja koko päivän aikana tulee juotua vettä runsaasti.
Kaikki pastat ja leivät/viljatuotteet ovat täysjyvää tai ruista.


 Kuvat:Weheartit

Tässä vähän minun ruokailutottumuksia. Minkälaisia ruokatottumuksia teillä on? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti