tiistai 16. heinäkuuta 2013

Work hard, play hard



 Oma terveys on aina sijalla yksi ja siitä tulisi pitää huolta. Terveys ei tarkoita sitä että on hoikka ja elämä on ns. "picture perfect", se riittää että itse tuntee olevansa terve. Itse olen monen huonon hetken jälkeen ymmärtänyt että olen arvokas ja haluan että kaikki tiedätte olevanne arvoikkaita!

Minulle urheilu elinehto, elämää ei ole ellen liiku ja saa urheilla. Olen siis 175 cm pitkä ja painoa on tällä hetkellä noin 73 kiloa (mutta kilot eivät ole tärkeitä sillä LIHAS painaa huomattavasti enemmän kuin läski), lukion alun jälkeen olen laihtunut noin 10 kiloa ja se on vain ja ainoastaan kovan työn tulos. Tällä hetkellä treenaan triathloniin ja parin vuoden päästä tavoitteena olisi marathon. Joskus olisi myös nastaa kilpailla bikini-fitness kisoissa mutta tämä ei vielä ole mikään tavoite, sillä ikäni vuoksi en edes saa vielä kilpailla.

Treenaan viikossa 5-7 kertaa, riippuen muusta ohjelmasta. Tähtään siihen että harjoitan lihaskuntoa 2-3 kertaa viikossa, tämä on suositus valmentajaltani. Ja lihasten pitää levätä jotta ne voisivat kasvaa ja kehittyä.  Minulle on tehty kaksi yksilöllistä treeniohjelmaa jotka keskittyvät koko kehon lihaksistoon jotta tasapaino pysyy ja kaikkia lihaksia tulee treenattua. Omasta toiveesta uusin ohjelmani keskittyy vatsan, selän ja käsien lihaksiin. Mutta tietysti jalat on hyvin edustettuna ohjelmassa.
Ja sitten kardiovaskulaarista urheilua (=urheilu joka saa sykkeen nousemaan ja polttaa rasvaa tehokkaasti, ns. hikijumppa) harrastan 4-5 kertaa viikossa. Juoksen, käyn spinningissä ja maantiepyöräilen, powerwalkkaan ja käyn erilaisilla tanssitunneilla... Koska olen kamppaillut ja edelleen kamppailen jenkkakahvojen ja sisäreisien läskien kanssa, kuten luultavasti monet muut kuin minä, olen kokenut että ainoa joka auttaa on juuri hikijumppa, mutta tottahan se on että ne saa vain pois jos polttaa rasvaa!


Mutta ainoastaan urheilu ei riitä siihen että voi sanoa olevansa terveellinen. Ruokavalio on todella tärkeä!! Ruoka saa ja pitää syödä jotta kehomme jaksaa elää ja treenata. Joten älkäähän luulko että laihdutte jos jätätte syömättä. Sen puolesta ruuan pitää olla terveellistä eikä suuhun kannata ahtaa ihan kaikkea mitä eteen tulee. Mutta herkutellakkin saa ;)

Nautitaan kesästä, treenataan ja syödään hyvin! -B










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti